Zawiesia poliestrowe są lekkie, miękkie, odporne na działanie wilgoci, olejów, kwasów mineralnych oraz chłodziw i oparów benzyn. Znajdują zastosowanie tam, gdzie nie można dopuścić do uszkodzenia powierzchni przenoszonego ładunku.
Każde wykonane zawiesie posiada zamocowaną na stałe etykietę zawierającą dane o WLL, możliwościach mocowania ładunku, numerze identyfikacyjnym zawiesia oraz instrukcję.
W swojej ofercie mamy zawiesia pasowe o udźwigu od 1,0T i długości od 1,0m w górę. Wyróżniamy zawiesia pasowe pętlowe jedno i dwuwarstwowe, bezkońcowe jedno i dwuwarstwowe oraz zawiesia wężowe wykorzystywane do podnoszenia ekstremalnie ciężkich ładunków.
Kolor pasa | Nośność w kg | Szerokość pasa x grubość w mm | |
---|---|---|---|
Prosta | Podwójna | ||
Fioletowy | 500 | 1000 | 30 x 3,5 |
Zielony | 1000 | 2000 | 60 x 3,5 |
Żółty | 1500 | 3000 | 90 x 3,5 |
Szary | 2000 | 4000 | 120 x 3,5 |
Czerwony | 2500 | 5000 | 150 x 3,5 |
Brązowy | 3000 | 6000 | 180 x 3,5 |
Niebieski | 4000 | 8000 | 240 x 3,5 |
Pomarańczowy | 5000 | 10000 | 300 x 3,5 |
Kolor pasa | Nośność w kg | Szerokość pasa x grubość w mm | |
---|---|---|---|
Prosta | Podwójna | ||
Fioletowy | 1000 | 2000 | 30 x 7 |
Zielony | 2000 | 4000 | 60 x 7 |
Żółty | 3000 | 6000 | 90 x 7 |
Szary | 4000 | 8000 | 120 x 7 |
Czerwony | 5000 | 10000 | 150 x 7 |
Brązowy | 6000 | 12000 | 180 x 7 |
Niebieski | 8000 | 16000 | 240 x 7 |
Pomarańczowy | 10000 | 20000 | 300 x 7 |
Kolor pasa | Nośność w kg | Szerokość pasa x grubość w mm | |
---|---|---|---|
Prosta | Podwójna | ||
Fioletowy | 1000 | 2000 | 30 x 7 |
Zielony | 2000 | 4000 | 60 x 7 |
Żółty | 3000 | 6000 | 90 x 7 |
Szary | 4000 | 8000 | 120 x 7 |
Czerwony | 5000 | 10000 | 150 x 7 |
Brązowy | 6000 | 12000 | 180 x 7 |
Niebieski | 8000 | 16000 | 240 x 7 |
Pomarańczowy | 10000 | 20000 | 300 x 7 |
Kolor pasa | Nośność w kg | Szerokość pasa x grubość w mm | |
---|---|---|---|
Prosta | Podwójna | ||
Fioletowy | 2000 | 4000 | 30 x 7 |
Zielony | 4000 | 8000 | 60 x 7 |
Żółty | 6000 | 12000 | 90 x 7 |
Szary | 8000 | 16000 | 120 x 7 |
Czerwony | 10000 | 20000 | 150 x 7 |
Brązowy | 12000 | 24000 | 180 x 7 |
Niebieski | 16000 | 32000 | 240 x 7 |
Pomarańczowy | 20000 | 40000 | 300 x 7 |
Zawiesia wężowe o obwodzie zamkniętym wytwarzane z włókien poliestrowych w wężu ochronnym stanowią doskonały sprzęt pomocniczy do zastosowań przemysłowych przy transporcie i podnoszeniu ładunków.
Zawiesia wężowe doskonale sprawdzają się w pracach przeładunkowych gdzie potrzebna jest dużo wytrzymałość i mała waga zawiesi.
Zawiesia wężowe bardzo dobrze nadają się do podnoszenia ładunków takich jak: wały, rury, filary, słupy, ładunki z malowanymi powierzchniami. Zawiesia wężowe używane są najczęściej do obwiązywania wokół ładunku. Obwiązywanie wokół ładunku może być pojedyncze lub podwójne. Przy pojedynczym obwiązaniu zawiesie prowadzone jest wokół ładunku tylko jeden raz przed jego obwiązaniem, natomiast przy podwójnym obwiązaniu jest ono prowadzone wokół ładunku dwa razy. Jeśli ładunek jest ciężki, jego powierzchnia śliska a kąt nachylenia duży istnieje ryzyko, że zawiesie może się obsunąć podczas podnoszenia ładunku. Podwójne obwiązanie w takiej sytuacji jest bardziej efektywne i pewniejsze.
Zawiesia o obwodzie zamkniętym stosowane są do transportu elementów wyposażonych w jeden punkt zaczepowy lub w przypadku elementów nie posiadających punktów zaczepowych – podnoszenie na zasadzie podwieszania i obwiązywania. Uniwersalne do zawieszania na hakach i zaczepach o różnych gabarytach.
Kolor pasa | Nośność w kg | Φ mm | |
---|---|---|---|
Prosta | Podwójna | ||
Fioletowy | 1000 | 2000 | 38 |
Zielony | 2000 | 4000 | 49 |
Żółty | 3000 | 6000 | 53 |
Szary | 4000 | 8000 | 61 |
Czerwony | 5000 | 10000 | 71 |
Brązowy | 6000 | 12000 | 75 |
Niebieski | 8000 | 16000 | 93 |
Pomarańczowy | 10000 | 20000 | 112 |
Pasy transportowe znajdują zastosowanie przy mocowaniu ciężkich ładunków w transporcie drogowym, morskim i lotniczym. Jest to zdecydowanie najpopularniejsza metoda zabezpieczenia ładunku. Najczęściej stosowane przez kierowców samochodów ciężarowych, dostawczych. Świetnie sprawdzają się również przy transporcie samochodów na lawetach.
W wersji standardowej ściągacz pasowy składa się z grzechotki (urządzenia napinające) oraz dwóch części taśmy zakończonej hakami. Materiał, z których zostały wykonane pasy jest bardzo odporny na przecieranie. Grzechotka ściągacza wykonana ze stali galwanizowanej, haki mocujące ocynkowane.
Mniejsze modele nazywane ściągaczami turystycznymi świetnie sprawdzają się przy zabezpieczeniach mniejszych ładunków w bagażnikach samochodów i małych przyczepach.